Mama van Robinn

Midweekje Center parcs Eifel

Afgelopen week zijn we lekker met zijn 3tjes een midweekje naar Center parcs Eifel in Duitsland geweest. Hoe dit is geweest en wij dit park hebben ervaren lees je hier

Omdat we samen nog een weekje samen vrij waren besloten we nog een vakantie mee te pakken. Na wat rond zoeken leek ons Duitsland en dan het Eifel gebied wel leuk. Duitsland zelf trok mij niet echt ik heb nu eenmaal niks met Duitsland en Duits.

Maandag om half 10 vertrokken we lekker na de spits en omdat we toch in de buurt kwam van Luxemburg reden we een stukje om voor bezine en sigaretten(voor mijn vriend).
Ondanks dat we er om half 3 al waren en eigenlijk pas vanaf 3 uur in het huisje mochten kregen we de sleutel al. Het huisje is oud en veel bruine meubels en deuren etc maar ach ja ik hoef er niet in te wonen. Het belangrijkste is dat het schoon is en dat was het. Zelfs geen schimmel in de badkamer of douche.

Nadat we de spullen uit hebben geladen zijn we lekker gaan zwemmen.

We dachten een snelle route te nemen maar deze bestond uit trapjes omhoog niet echt handig met een buggy. Voortaan dus gewoon over de weg zo ver weg zaten we niet gelukkig

Het zwembad was groter dan ik had verwacht en ideaal voor kleinere kinderen. Twee kikkerbadjes (baby en peuterbad) met beide een glijbaan en emmertjes gietertjes en bootjes. Dan nog 1 dieper gedeelte als ouders kan je hier gewoon staan, hier is een stroomversnelling en stukken om gewoon te zwemmen. Ook drijven er een paar grote bootjes waar de kleintjes zelf op/in kunnen zitten. Dit vond Robinn geweldig. Ook zijn er 2 simpelere glijbanen en een buitenbad.

Na het zwemmen lekker eten in het huisje en dan nog even naar de kidsfactory om te spelen. Hier was het heerlijk rustig. Genoeg ruimte om te spelen met de ballen en naar boven te klimmen. Maar ook staan er auto’s en fietjes waar ze mee kunnen rond rijden.
Dinsdag besloten we na het ontbijt er op uit te gaan. In de buurt ligt Nurburing (race circuit) we konden een backstage tour doen dus besloten dit te doen. Mocht het met Robinn niet gaan dan stapte we wel uit. De gids vertelde al dat er weinig auto’s waren die dag dus voor het geluid geen probleem was met Robinn. We waren met klein clubje wij met zijn 3en en 4 amerikanen dus dat scheelde. Robinn deed het super en het was leuk om een deel van achter de schermen te zien. Robinn miste wel de auto’s en de posche (porsche) en audi.

Na de rondleiding weer terug naar park,Robinn lekker slapen. Omdat het zo lekker weer was lekker buiten gezeten in de zon en toen Robinn wakker was naar het meer gelopen. Wederom weer veel trappen niet even handig dus met de buggy. Het meer is maar een klein stuw meertje incl 1 speeltoestel maar een glijbaan dus Robinn blij. Alleen zei een kindje dat als je er op wil dit voor grote kinderen is(in het duist). Nou dacht Robinn dat ben ik toch ook en hup zo klom ze erop en dat 6x achter elkaar.

Boos dus toen we verder wilde wandelen rond het meer. Dan weer lekker plonzen in het zwembad.

In het huisje snel gegeten en dan terug naar market dome want Orry disco. Een podium vol met kindjes dat vond Robinn ook wel leuk maar als Orry in de buurt komt denkt ze weg wezen (wat ik helemaal snap haha). Uiteraard zijn alle liedjes in het duits dus voor Robinn niet volgen (incl leeftijd) maar alle kinderen en de muziek is ook leuk.

Daarna bedtijd en wij een spelletje skip bo. Handig ze verkochten ook wat spelletjes in het winkeltje wij waren die dus vergeten (en nog 10 andere dingen).

Woensdag ben ik jarig en voor vandaag ontbijten we in het market restaurant. Lekker ontbijt buffet. Er is echt van alles te krijgen dus lekker genieten van broodjes, pannenkoeken, croisant, yoghurt, wafels, eieren met spek en allerlei soorten beleg. We besluiten vandaag naar Koblenz te rijden, 45 min rijden dus prima te doen. Mooie oude stad en je merkt dat het na seizoen is, we lopen overduidelijk tussen alle 65 plussers. Onderweg kwamen we een speeltuin tegen waar Robinn even kon spelen.

Helaas had Robinn in de auto niet geslapen en in de wagen wilde ze ook niet echt slapen. Dus na paar uur door de stad lopen terug naar huis en je raad het al 5 min later sliep ze.

Op het park weer lekker zwemmen. Robinn vind het heerlijk. Ook hier naseizoen dus veel jonge gezinnen. Ideaal zo dus geen drukte met oudere kinderen die voorbij crossen terwijl Robinn met haar zwembadjes dobbert in het water.

Nog een vermoeide Robinn dus na het zwemmen nog even slapen. Ideaal omdat we die avond in Market dome willen gaan eten.

Lekker pizza gegeten bij 1 van de restaurants op het park. Pizza smaakte heerlijk.

Donderdag besloten lekker een dagje op het park te blijven. Eigenlijk wilde we naar een safari park in Daun gaan deze schrijnt heel mooi en leuk te zijn. We besloten dit niet te doen omdat we dan even niet met de auto onderweg zouden zijn en tijdens de safari Robinn waarschijnlijk het voorin in de auto zitten leuker en intressanter vind dan de dieren.
Na ons ontbijt even gespeeld in de Kids factory en daarna zwemmen. Al snel was Robinn moe dus terug naar het huisje en naar bed maar slapen geen succes dan maar naar buiten. Tijdens een rondje over het park kwamen we de mini midget golf tegen. Wij zelf vinden dit beide wel erg leuk om te doen. Dus besloten we een potje te doen en te kijken hoe dit met Robinn zou gaan. De 18 banen liggen vrij dicht bij elkaar en overzichtelijk dus ideaal zo kon Robinn haar eigen gang gaan. Ondertussen konden wij een spelletje spelen. Robinn had 1 van de ballen gekregen en had dus een levens grote knikkerbaan. Ook handig er was verder niemand dus ze kon haar gang ook gaan.
Van wandelen en spelen wordt je moe dus lekker slapen. Ideaal zo einde van de dag nog 2,5 uur geslapen. Ondertussen had ik alles opgeruimd en de tassen opgeruimd. We ging die avond eten in het Market restaunant. Lekker al you can eat. Deze avond amerikaans thema Heerlijk. Wij genoten van al het lekkers. Ook voor Kinderen is er een apart hoekje met eten op kinder hoogte. Robinn ging voor de worstjes! Ondertussen was er life muziek die avond eerst gericht voor kinderen met een bezoekje van Elmo daarna life muziek voor volwassenen.

Robinn was na het eten nog lekker fit en aangezien het zwembad tot 20:00 open is doken we nog even het zwembad in. Leuk om te doen want omdat het al wat donkerder buiten aan het worden was had dit ook effect in het zwembad met de lampjes aan. Heerlijk gezwommen in alle rust want er waren nog weinig mensen aan het zwemmen.

Zo zat de laatste avond er alweer op.

Vrijdag ochtend alle spullen in de auto geladen. Ook vandaag gingen we lekker ontbijten in het market restaurant. De auto hadden we voor het ontbijt al buiten het park gezet en de sleutel ingeleverd. Zo konden we lekker rustig ontbijten. Omdat we nog iets te vroeg waren eerst nog even gespeeld in de Kids Factory.

Daarna door naar zwembad nog even genieten. Dit vind Robinn zo leuk. Het zwembad personeel is trouwens ook heel vriendelijk naar de kleintjes. Bij de stroomversnelling is het steeds weer lachen, zwaaien en gek doen. Robinn viel dit dan ook op en zocht ze bij elk rondje weer op en keek ze lachend aan.

Toen we merkten dat Robinn moe was zijn we lekker naar huis gegaan! Einde van een super geslaagde vakantie!

Ik zou dit park zeker wel aanraden. Zeker als je een park wil waar veel in de buurt te doen is. Wij zelf hebben eigenlijk nog weinig gezien zo kan je er goed fietsen, mountainbike en wandelen (van horen zeggen) maar ook andere steden en dorpjes in de buurt zagen er op plaatjes mooi uit. Nadeel van het park zijn soms wel de trappen in combi met een wagen. Nu zaten wij dichtbij de Market dome en dus ook het zwembad. Maar toen we gingen wandelen merkte we dat sommige stukjes best steil waren en ver van het zwembad. Maar zo blijf je weer wel in beweging. Een draagzak is op dit park een goeie optie als je van de wegen af wil om te wandelen.

Een heerlijke vakantie dus op naar de volgende (nog niks gepland hoor eerst sparen)

Liefs Fitte mama Dees

Advertenties

4 thoughts on “Midweekje Center parcs Eifel”